onsdag 14 april 2010

uppföljning

ja herregud. vet inte vad som är värst. att göra ett schema som man verkligen försöker följa eller inte planera något alls. det här citatet som jag nu kommer att droppa har väl aldrig passat bättre

De vackraste och klokaste planer,
både av möss och människor, går ofta till spillo

ja så är det antar jag. första delen av dagen gick ganska bra men sen hände nått och jag kom ur spår. fast helt misslyckades jag inte. han studera en del iaf. nu följer några exempel på saker som är fel och som gick fel.
PO visade sig vara en otrevlig och ohjälpsam person. när jag snyftat fram min historia var det helt tyst i luren. jättelänge. så jag tänkte att det var bra att säga att sjukvårdsupplysningen sagt att jag skulle ringa PO. jaha, sa hon då. vad vill du då?! åh jag dog lite. varför finns det inga undantag från den här manmåstetaförsig regeln. kan inte nån bara vara snäll och/eller sköta sitt jobb. jag mopsade upp mig lite och menade att jag ville ha nån form av ersättning. jaha sa hon uttråkat. mumlade nått om att hon skulle skicka lite papper så kunde jag titta själv. precis vad jag har lust att göra. titta lite själv kan hon göra. röntgen på akademiska hade 5 min telefontid och det hade redan varit.
så vill jag också understryka att jag typ aldrig mått sämre. fattade först idag att det är pollen. är sjukligt trött, ont i huvudet, nyser och är hur täppt som helst. ögonen svider och kliar. mitt ben har jag kanske pratat nog om men det är fortfarande obrukbart och det andra benet ger snart vika. jag har gått upp minst ett kg i vikt och vantrivs med det. mitt hår kommer förbli oklippt och jag får vara ful och tjock även denna vår. alla bara springer och går fort med stavar. jag får halta runt som ett annat missfoster. när jag ringde upp vårdcentralen igen och fick prata med läkaren och frågade om dom där kryckorna som det snackats om då vet han inte. han har ingen aning om vart jag ska vända mig. nähe sa jag, ska jag fixa det själv kanske? det kan jag gå med på men säg det då. nej det skulle jag inte. fast han hade fortfarande ingen aning om vart jag skulle hitta dessa kryckor.
nu orkar jag inte vara arg längre. här kommer lite bilder från dagen:


min favoritkost vid extra knepiga studier. allevobar och cherry coke


här kan man se att jag faktiskt läser i boken

bevis på att det antecknas och att jag använder relevanta färgglada indexflärpar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar