lördag 17 april 2010

morgonaktivitet

igår kom dom. två små halvportioner fyllda med snack och spring i benen. amaya är helt inne på att hon är en "stor tjej" nu. blöjan är väck och napp har man bara till kvällen. waira är mer en trotsig tjej. och en klitjej. hon har haft oturen att få en värdelös hy som kliar för minsta lilla. natten var väl sådär. jag sover dåligt i vilket fall pga mitt ben och nu låg en knubbis brevid och delade ut sparkar med jämna mellanrum. rakt på det onda benet.
amaya klär också på sig helt själv. men det går inte snabbt. här har hon ett föredrag om bilen som syns på tröjan. tyvärr var den för liten i halsen för att hon skulle få på sig den själv. hon valde en klänning istället som "är bättre för barn"
till frukost åt vi kalaspuffar. lite för mkt socker säkert men jag kan ändå inte tänka mig att en så klassisk produkt skulle kunna vara farlig?!
just nu tittra waira på ponyo och amaya organiserar sina lergrejer i mönster. egentligen fick jag inte ta kort förens det var klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar