tisdag 6 april 2010

morgonstund

här kommer ännu en bild från påskhelgen. den visar hur waira efter det att hon fått sitt ägg inte släppte det ur sikt en sekund. så hon lekte i sandlådan, åkte rutschkana och gungade med sitt godisägg. ägget tappades såklart ut med jämna mellanrum varvid waira la av ett av sina kända illtjut. så fick vi hjälpas åt att plocka upp små små fruxo ur sanden. bra övning för finmotoriken.
en sak som kommer med morgonljuset är tidigt uppvaknande. nu går det till såhär om morgnarna. ca kl 6 ropar amaya med hög röst: MAMMA! ja svara jag DET ÄR MORGON! fortsätter amaya. ja ja säger jag men du behöver väl inte skrika för det! alternativt så vågar jag mig på att föreslå att det fortfarande är natt och att hon ska vila mer. NEEEEEJ! skriker hon då så jag brukar hoppa över det momentet för att undvika ett för tidigt uppväckande av waira.
så går jag upp och konverserar lite med amaya om hur natten varit. serverar frukost och gör iordning lite rävbryggd. det knäppa är att det kommer som en överraskning varje morgon det att jag inte får sova till halv åtta som planerat. varje morgon tänker jag att om jag bara gick till sängs lite tidigare skulle det vara helt ok att gå upp så här tidigt.
här kommer en morgonbit:

some velvet morning

3 kommentarer:

  1. det är inte lätt att vara lillasyster, kanske var det därför hon var så mån om sitt ägg? (så inte amaya äter upp godiset)

    SvaraRadera
  2. absolut. mycket troligt. antar att du vet hur det funkar :)

    SvaraRadera
  3. absolut, en av mina specialiteer, jenny var något bättre på att lura av mia. det grämer mig fortfarande :)

    SvaraRadera