fredag 2 april 2010

glad påsk!

jag fullkomligt älskar påsken. det är så sjukt jävla trevligt att jag smäller av. ingen annan högtid kommer i närheten. kommer inte på något som inte är bra. tänk vårsol, godis, fina färger, lamm, lax, färskpotatis, fina dekorationer och en obestridbar 50-tals anda som inte går av för hackor.
vi åker till sthlm imorgon så jag har pga av begränsad ekonomi inte pyntat alls men i framtiden tänker jag mig ambitiöst värre. speciella påskgardiner och ett ris som heter duga. och så påskpyssel med barnen förstås. alla iklädda leenden och kläder från 50-talet.
förra året var jag inviterad till en fantastisk påskmiddag/fest hos finaste påskharen caroline. peter var förstås också med på ett hörn. bla stod han för den obligatoriska lammsteken. maten var så sjukt god och fin att jag dog lite. sen gick vi till debaser med tunn jacka på och flasköl i handen. vårigt värre. väl där var musiken en besvikelse mins jag. så jag hällde i mig öl. så mins jag inget mer. men det var en fin kväll i påskens tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar