fredag 9 april 2010

den onödiga stockholmsresan och människors oförklarliga blindhet

ingen bra start på morgonen. innan jag vaknade drömde jag mardröm och var kissnödig samtidigt. kanske det ena berodde på det andra vad vet jag. så när jag skulle välta ner från sängen upptäckte jag att det friska benet var helt stelt av träningsverk. från allt haltande alltså. så nu gör det hemskt ont för varje haltande steg jag tar.
mer än något annat skulle jag vilja lägga mig i sängen och sova lite till. sen plugga hela dagen och efter det myskväll. men nehej då. jag måste åka till stockholm bara för att lämna tillbaka lite pengar till filmbiblioteket. för dom har inget PG så jag kan inte bara sätta in pengarna och därmed låna om. det vore ju för enkelt. nej man måste halta hela vägen till gärdet och betala med papperspengar. så ska jag slösa tid i dyr kollektivtrafik för att åka till ängbyplan och möte en mamma med en bil. så hem till uppsala. på så vis går hela dagen åt till att färdas. plugga på tåget/t-banan då kanske nån tänker. gör det själv säger jag. blir jättelätt åksjuk.
dagens diss går till blindstyren. nu på morgonen droppade det in ännu en iphone intressant som inte hade läst ett ord från annonsen. han frågade om det stod 3GS på den och sa att jag borde ringa upp omgående. det kan han glömma

2 kommentarer:

  1. Det här är mystiskt. Det låter, tycker jag, som att du skrivit detta inlägg idag, fredag, men datummärkningen är igår.

    SvaraRadera
  2. ja vad kul att du noterar att min blogg befinner sig i en annan tidsdimension. så kan det vara. rätts så skoj faktiskt :)

    SvaraRadera