måndag 12 april 2010

det stinker såpa!

söndagens läsaideleuzeboken-planer ändrades snabbt till städaiåttatimmarmedmamma- dagen. ganska skoj det med och så fint det blev sen. hela lägenheten stinker såpa nu. det finns mycket lustigt att säga om min mor. hon är ganska intressant att studera på håll. en rolig kuriosa är att hon efter avslutade gymnasiestudier gick ett år hemteknisk linje. en slags eftergymnasial hemmafrulinje. om den fanns i dag skulle den nog ha hetat hemmafruvetenskap. förutom städning fick man lära sig laga mat, ta hand om barn, vett och etikett och tydligen så examinerades man i middagsbjudningar. en grupp kanske höll i bjudningen och en annan var gäster. då räknades allt in. inte bara hur maten smakade utan också hur man själv såg ut, hur man serverade, höll rent i köket, dukning mm. fantastiskt bisarrt. om linjen fanns klar hade mamma skickat mig till den omgående. nu finns den inte kvar och mamma fick därför försöka sprida viktig information till mig helt själv. med sig hade hon en ny mopp som jag tydligen behövde och en flaska såpa. jag pep nått om att jag redan hade golvrengöring. hon fnös föraktfullt och sa att allt annat än såpa är för städnoviser och annat löst folk. alltså städades allt i lägenheten med såpa. bra det. sen kom starka calle förbi för att utför karlgöra. dvs lyfta och flytta möbler. sånt kan inte vi kvinnor. bra blev det iaf. jag är jättenöjd.
nu ska jag lägga benen på ryggen. ska träffa en psykolog nu. har inte helt koll på vad vi ska prata om men det kanske löser sig. kramar!

1 kommentar:

  1. jag tror nog att du skulle gilla den där skolan, iaf delen med matlagning och bjudningar :) Lycka till hos psykon. Kram!

    SvaraRadera