tisdag 13 april 2010

LOVE

ett av de band jag hållit kärt allra längst. hållit låter konstigt men det skulle vara så enligt stavningskontrollen. jag lider bland annat av dyslexi. som att det skulle vara nån nyhet.
åter till LOVE. himla fräna alltså! och så glad jag kan vara att jag han se dom innan arthur lee dog 2006. favoritskivan är såklart forever changes men det finns flera fina låtar som inte är med på den skivan. jag kommer enligt pälsentradition bjuda på ett par smakprov.
medan ni lyssnar till dessa är det fritt fram att spana in min lista över band jag är snuskigt lycklig över att jag fått se live. ordningen är rörig och inte rangordnad.

håkan hellström 2000 (emmaboda)
samma man 2001 (nalen)
first floor power 2000 (emmaboda)
my bloody valentine 2002 (roskilde)
primal scream 2002 (roskilde)
white stripes 2002 (roskilde)
LOVE 2002 (roskilde)
new order 2002 (roskilde)
suede 1999 (hultsfred)
and you will know us by the trail of dead (mins ej när eller var men jag fick en trumpinne)
dexys midnight runners (cirkus)
jonathan richman (debaser medis)
melt banana (debaser)
broder daniel (många olika ställen)
pixies 2004 (hultsfred) väntade två timmar innan vid scenen
yeah yeah yeahs (emmaboda)
sigur ros 2003 (ett i övrigt förfärligt år på roskilde)
latin kings (massor av ställen)
eek a mouse (berns)

säkert har jag glömt hälften men det här borde ju varit det mest minnesvärda upplevelserna på konsertfronten eftersom jag mindes dessa först.

LOVE - The Castle



ja alltså det fanns inte så mycket bra LOVE på youtube så det blir bara en smakis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar