måndag 19 april 2010

arga kvinnor utan ben och lite electroclach

rubrikens första del syftar förstås på den fina finska filmen "arga män utan ben" så skojade jag till det lite och bytte ut män mot kvinnor så kunde man tänka att det passar till min situation.
den här låg jag och stirrade på i ca en halvtimme. för det är inte så noga att man håller tiden på sjukhus. nejdå. de sista tjugo minuterna kom jag på att jag kunde läsa i min deleuzebok istället. nåväl, mitt ben är iaf fyllt av hematom, mystiska klumpar och förkalkningar. dom sitter inte riktigt ihop och ligger under muskeln, över muskeln och i muskeln. den kloke räknar ut att det inte går att dränera. även denna läkare var snäll och försökte trösta mig att för vissa går det över av sig själv. jag bara, jaha och för oss andra?! det kunde vara såhär i några månader sa han. hon nämnde även att jag hade haft otur. kan man tycka. nån ska få sota för det här iaf det är ett som är säkert. en annan kul grej är kombination trotsigt barn och benskada. säger man nej måste det göras tvärtemot. följaktligen hängde waira sig i mitt ben igår. det gjorde faktiskt ont. förresten så är det nu dokumenterat att jag har ont så jag antar att det legitimerar ett visst mått av gnäll. jaha så det var den här dagen. blir inte mkt pluggat för mig. måste städa och tvätta och dessutom ringa vårdcentral och försäkringsbolag. gärna söka jobb eller praktik också. äta lunch kan jag ju glömma. kanske bara bra det eftersom jag inte direkt kan ut och springa av mig det jag äter.

electroclachen var det ja. jo men det är ett skoj kapitel i musikhistorien tycker jag. synd att det var en så relativt liten företeelse om man tex jämför med punken som jag ser en hel del paralleller till. jag menar det handlar ju verkligen om en punkig attityd, D.I.Y mm. så gillar jag dekadensen och den rockiga lite djuriska men ändå uppdaterade stilen. så var ju inte allt sprall och neonfärg utan vissa politiska, feministiska riktigt bra projekt som tex tracy and the plastics kom till under den eran. här kommer några favoriter:







hittade väl kanske inte exakt favoriterna men ett hyfsat axplock iaf. synd att det inte fanns nån video till avenue d - do i look like a slut den hade säkert varit bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar