lördag 10 april 2010

en ovanligt vanlig lördagskväll

mamma och calle höll middagsbjudning ikväll och jag var bjuden. trevligt tänkte jag och bakade bondkakor som jag stoppade i påse och så haltade jag åstad.
förvisso var dom vardagsklädda men det låg ändå något festligt i luften. så såg jag vin och ett misstänkt dyrt kött i ögonvrån. det visade sig att jag blivit bjuden till deras 4års jubilemusfirande. mamma hade gjort potatisgratäng och så hade dom köpt oxfile bakom disk. flott värre. jag pratade med pontus igår om det här med matlagning och erkände att jag aldrig riktigt lärt mig det här med kötthantering. så jag hängde över axeln på calle och frågade tusen frågor i hopp om att lära mig något. tillslut blev han uppenbart besvärad och jag fick halta därifrån i ovisshet. vin fick man också. och bailyes. och rävbryggd. och kakor. och skvalmusik. himla fint alltså.


mamma var hemskt peppad på att komma och städa min balkong imorgon och det kan hon väl få tänker jag. rart av henne. nej nu blir det inget mer. ska se film ju. eller en sång kan ni få, det är ju lördag trots allt

russian red - cigarettes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar