lördag 10 april 2010

it´s a lee and nancy kind of morning

nyss körde ett gigantiskt lass med skräp iväg mot tippen. bland annat en soffa, 60kg tv, ca ett ton jord och krukor och en miljon andra skitsaker. nu är lägenheten i princip tom och man kan undra vad som nu ska ställas in istället. inget gissar jag på. är trots allt inte en förmögen kvinna.
nu konkurrerar vårstädning, studier, och garderobssortering. kan inte bestämma vad som är viktigast och kommer därför sminka mig länge och sen gå för att handla långsamt långsamt.
gårdagens självmys var tämligen lyckat. se här:


hade egentligen tänkt att se en av de två filmerna jag lånat från filmhusets fina dvd-samling istället blev det två avsnitt av solsidan. så ikväll ska jag alltså välja en av följande
filmer:

jag är nästan helt säker på att det blir beautiful boxer den verkar nämligen vara packad med saker som jag uppskattar tex. muay thai, based on a true story, fjantigt många festivalvinster,mer än fem plastikoperationer, könsambivalens mm
nu återstår bara att lista ut vad som bör ätas till. kanske skulle jag baka något? beach 2010-planen är ändå förstörd pga min svåra benskada.

2 kommentarer:

  1. vad hade du på den där pizzan? fick ruccolan komma med in i ugnen? det ser hursom snaskigt ut.

    SvaraRadera
  2. jag tänkte att jag skulle ha bara saker som jag gillade så det fick bli en tomatsås med vitlök och vin som fick reducera superlänge för extra god smak. så är det champinjoner, tomat och orange paprika. på ena sidan är det seranoskinka och på den andra färska räkor. ruccolan fick vara med i ugnen. jag slängde in utan att tänka på om jag gjorde rätt eller fel. kanske är det smartast att lägga på den efteråt?! just d. på räksidan är det också chili :)

    SvaraRadera