torsdag 27 maj 2010

telenor, modem och min telefonräddsla

kanske borde jag ansöka om sjukskrivning enbart för min telefonfobi. varje gång det ringer kissar jag nästan på mig av förskräckelse. så himla fräckt att ringa tycker jag. hem till mig liksom. samma varje dag när posten kommer. jag står stel av fasa och svettas. blundar hårt och tänker att dom borde ge sig av omedelbart och att det är en sjuk tradition det där med att pula in post i folks brevlådor.
telefonen var det ja. jag har ingen nu. ingen hemtelefon alltså. det vill jag ha. ett nytt modem kommer på måndag. så ska jag tydligen koppla in det och så ska allt bli bra.
och varför har jag så mycket att göra när inget av det jag gör känns viktigt? jag skulle bara vilja baka, vara med barnen och spendera varannan vecka i göteborg. en fast inkomst på det och saken är biff! nej nu får det vara nog. sminkad och klar för vägen. ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar