tisdag 18 maj 2010

bilder från tildas kalas

det var en total plåga att ta sig till kalaset. waira var sitt allra tröttaste. somnade ett tag och när hon vaknade var hon såhär glad. det syns inte så bra men hon håller i en "drömmarnas trädgård" dvd. bliss!på tal om salighet. det här var den överlägset bästa presenten. en färgglad snurra med många användningsområden. ada gillade att titta, jenny att blåsa och amaya var bestämd med att snurren skulle sitta i jorden. tilda var märkligt obrydd.
här är alltså "pigge på kaka" även kallad iggle piggle. en sjuk figur från det beroendeframkallande programmet "i drömmarnas trädgård" en sjuk värld där neuroser, psykoser och allmänna fantasifoster får fritt spelrum. jag får faktiskt ångest. särskilt under öppningsscenen där iggle piggle ligger ensam i en båt och allt är mörkt. huh
nog min favoritbild på ada. hon ser så himla mogen och närvarande ut. så gillar jag att hon tittar på mig fastän pappa måns blåser allt vad han har på den kulörta snurran.

2 kommentarer:

  1. vilka fina bilder. jag gillade också ada-bilden!

    SvaraRadera
  2. tack. det var din "pigge på kaka" bild :) synd att jag inte fick nån bild på amaya och tilda. skyller på att dom rörde sig hela tiden. eller så var det jag som satt still :)

    SvaraRadera