onsdag 5 maj 2010

saker som hände på hultan och vad som hände sedan

avdankad festivalräv som jag är ligger jag inne med många anekdoter och mer eller mindre lustiga händelser från just festivaler. ända sedan barnsben eller så fort jag blev medveten om att konceptet existerade blev det mitt livs mål att besöka en sådan. rulla mig i lera, dricka vodka på morgonen, se flera band per dag, somna utanför tältet, inte pratat med småstadsmänniskor, vara dekadent och otrevlig, laga mat i trangiakök och bada i klamydiabäcken var saker som lockade. jag har gjort det och mycket mer under mina 6 år som aktiv festivalbesökare.
en av de sötare historierna är väl när jag 99 träffade några rara grabbar från jönköping. jönköping tänkte jag, vad i hela friden är det?! en stad, en ort. ingen som vet. ligger säkert i norrland eller så. vi hängde lite och dom var verkligen hemskt rara. så fick jag nån slags demo också med en ekorre på. så såg jag en av jönköpingspojkarna på tv för nått år sedan. då sjöng han såhär:

johan ME - love is my drug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar