tisdag 25 maj 2010

grillfest

jag är hungrig! det ska man inte behöva vara efter en sk grillfest. det var dagmammorna som bjöd till vernissage, sånguppvisning och korvgrillning. det är inte min barnvecka men jag ville naturligtvis komma iaf. det var jättefint att se dom sjunga. eller amaya var det ju som sjöng, stackars waira var nyvaken och ville inte vara med.
då och då tappade amaya fokus och gastade ut en fråga eller konstaterande som inte alls var relaterat till sångerna. när hon var med på banan var hon duktigast av alla. jo det är sant. särskilt när det var hennes favoriter. den om tussilagon och en annan om att man går i en backe. så här såg det ut:
amaya har på sig samma kjol och linne som i lördags. hon har tydligen också sovit i den nya favoritoutfiten.
för att återknyta till mitt gnäll om hunger så var det så att amaya och waira åt ca tre korvar var och jag fick typ en. istället tyckte jag att det var lämpligt att äta tre bullar, tre sockerkaksskivor och tre kex. bra gjort av mig. eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar