måndag 24 maj 2010

lördagen

lördagen började kl åtta i solglittret (vår stuga hette så, tror jag) lilla carmen var först på plan tätt följd av amaya. jag, emil, alexander, carlos och amaya tog en promenix ner till hamnen på morgonkvisten. jag och carlos behövde kaffe och amaya och alexander hade ett stort behov av att hoppa i pölar och glutta på båtar samt "pippi". det var mycket trevligt trots att jag gick med en klump i magen. det var nämligen så att jag ej hunnit sminka mig och det kändes som att det närsomhelst skulle dyka upp nån illasinnad med kamera.
på hemvägen bestämde vi oss för att handla lunch på den gulliga lilla handelsboden. mindre gulliga priser hade dom att erbjuda. carlos fick lax och potatis för 168kr amaya vaalde bulgur för 58 osv. men men så kan det vara. gott var det iaf.
så var det dags att möta alla för gräsmattemingel och (boliviansk?) korv. amaya tyckte det var för varmt, för tråkigt och för stimmigt. jag höll väl med till viss del men var inte heller så sugen på att ränna upp och ner i trappen. det var amaya sugen på så det gjorde vi ett bra tag.
andra saker vi han med under lördagen var årsmöte, kulturpromenad, en klunk vin, två hutlöst dyra glassar och dessutom en middagsbuffe.
jag dör snart av trötthet och slänger upp en bild eller två istället.
det klassiska gruppfotot. jag är betydligt längre och ljusare i det här sammanhanget än jag brukar vara i jämförelse med andra. skoj.
fanny, josé, beatrice, amanda och så clara som står lite bakom.
nog min favoritbild. så himla fina tjejer alltså :)
carlos köpte det fina vinet inca dagen till ära. det gjorde han helt rätt i tycker jag. dock är det hugo som håller i härligheten

1 kommentar:

  1. Ser fint ut.

    Brukar dock inte känna att jag passar in på dom "träffarna".
    Trots att de är mina biologiska landsmän.
    Därför har jag inte vågat ta mig dit på flera år nu.
    (trots att jag varit lite nyfiken)

    SvaraRadera