torsdag 13 maj 2010

nu brinner det i knutarna!

har mycket att göra men vill ändå hinna med att berätta årets nyhet. jag är glad idag. jag har varit mer eller mindre glad (måste sluta säga "merellermindre" och "ivissmån") i flera dagar nu.
kanske beror det på min göteborgsvistelse, kanske något helt annat. egentligen saknas det ju aldrig saker att se fram emot och glädjas för. jag har oftast bara så svårt att ta till mig av det roliga och bra sakerna som serveras mig. oftast känner jag mig som att det fanns en hinna mellan mig och andra. omvärlden och framförallt andra människor. det här har mina vänner fått höra till leda nu, det är jag medveten om. jag har inte någon social fobi. det vill jag inte påstå men att vara ute bland människor tar så mycket energi, det gör mig sorgsen och frustrerad. det synes mig som att alla andra har en naturlig mänsklighet. dom vet vad dom är. alltså inte att dom är stensäkra på sig själva eller någonting annat i sitt liv utan mer att dom vet med sig att dom är människor med rätt att leva. rätt att ställa krav på livet. ha förväntningar. själv känner jag mig som något ruttet och groteskt utan fasta former och konturer. jag liksom flyter fram som ett rinnande vatten. ibland antar jag fast form men det är mkt energikrävande och håller inte i längden. jag har aldrig varit densamma en längre tid.
nog om det, idag är jag i form av glädje och lite energi. imorgon kommer barnen och det ska bli så fint. på söndag är det kalas som gäller och jag har hur mkt övningsbak som helst framöver att se fram emot. jag älskar att baka så det är sannerligen en källa till glädje. nästa helg ska amaya och jag fara på föreningsträff. hon ska ha sina nya cars-skor som blinkar och gärna alfonsryggsäcken också. vansinnigt mysigt. så fyller min bästaste farmor 90-år snart och hon ska få generalrepetionstårtorna inför pierre och emelies stundande bröllop. det uppdraget är jag så tacksam och glad för, bröllopsbaket alltså. alexandro tar studenten och även han ska få en tårta. av den studentmottagningen förväntar jag mig mycket whiskey, hårspray och framförallt massor av smink. tror jag ska skaffa feta lösögonfransar och löshår tills dess.
sötaste lilla waira fyller snart två och håller då kakkalas för de närmaste sörjande. tänker mig en orgie i pastell och blommor.
det här var säkert inte allt roligt som händer i vår och redan är det tal om överflöd. vad kan gå fel undrar man. ganska mycket förvisso men det ska jag inte tänka på idag.
en av de bättre sakerna just nu är väl av lite privat karaktär. jag ger här en fingervisning. mitt förhållande som under längre tid har kantats av en hel del förvirring, frustration och destruktivitet har nu börjat anta fast form. det hyfsat osäkra projektet "normalt förhållande" har börjat. min pojkvän är en mycket vis sådan (för det mesta iaf) han menar att det är själva försöket som är det viktiga. det som räknas. aldrig kan man vara säker på att nå resultat men resultatet av försöket kan man inte bortse ifrån. det kommer förhoppningsvis ge positiva resultat och vara oss båda till godo. jag önskar oss båda alla lycka.
nu ska jag fortsätta städa vilket jag också gläds åt. snart badar allt i såpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar