lördag 4 september 2010

ugglor av olika slag

vissa djur vurmar jag lite extra för. som tex får och ugglor. det vet alla. men jag vet faktiskt inte vad jag tycker om nattugglor längre. jag var en själv förut men skulle nu gladeligen bli en sån som gick till sängs senast 23.00. den där waira är en nattuggla av rang. som bebis kallades hon nattgrisugglan för sitt lätt grisaktiga utseende och ovana att vara uppe sent om natten. grejen med henne är att hon aldrig behövt så mkt sömn. hon kompenserar inte med nån gigantisk sovmorgon eller långa sovpass på dagen. hon har faktiskt nästan helt slutat sova middag.
så här ser wairas dag ut i korta drag. vaknar senast 8. äter frukost och ser på barnprogram. iväg till dagmamman för lek tills halv fem. efter dagmamman leker vi ute minst en timme, ofta längre. hon springer som en skottspole mellan olika lekattraktioner. en vilduggla. sen hem för tv titt medan jag fixar middag. hon smaskar i sig dagens rätt och är efter det redo för mer lek. måla med vattenfärg är en favorit. sen kan det handla om ett bad eller att hon bara allmänt far omkring och leker. vid niotiden knoppar hennes syster. waira håller stånd till 23.00. inte alltid så sent men det är inte ovanligt och ibland är hon uppe ännu längre. observera att hon inte får socker under dagen och att jag försöker natta henne tidigare genom att läsa saga och sitta bredvid och hålla hand. vad gör jag fel? medan ni funderar får ni se bilder på ugglan ifråga:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar