måndag 13 september 2010

vem lönearbetar ?

det är jag! efter fem års frånvaro är jag tillbaks bland laxar och löjrom, hängmörad oxfilé hit och förnäma damer dit. antar att jag borde skämmas lite för att jag jobbar på ica istället för något som relaterar till min utbildning. ja just det. jag hade ju ingen utbildning. så var det, vad skönt att jag kom på det. så kom det till min kännedom att mitt högskoleprovsresultat bara gäller för v-10, sen aldrig mer. om mina betyg kan jag väl säga att dom är ungefär lika bra som jag är på att använda telefonen. under all kritik. skandal och det värsta jag hört om. däremot är jag en halvklurig typ och har därför klarat mig bra på högskoleprovresultatet. nu är den eran slut. jag är slut som akademiker. tack för mig och tack för den här tiden.
för att återknyta till rubriken så arbetar jag alltså på ica och trivs rätt bra med det. jag gillar att jobba och jag älskar färskvarudisken. kanske speciellt ostavdelningen. tror jag ska engagera mig lite extra i den. speciellt viktigt är det att jag provsmakar mig igenom hela sortimentet. ja det var väl det om det. på återseende. här är dagens arcade fire:

2 kommentarer:

  1. grattis till jobbet!
    Själv är man "mellan två jobb", som man så fint kan uttrycka det... hrrrmm...
    Hoppas på något i sthlm, flyttar från ön i oktober!
    Hoppas du mår bra! Kram kusin

    SvaraRadera
  2. välkommen till fastlandet! det finns väl iofs skobutiker (visst jobbade du i nån slags skoaffär?) i sthlm också men jag misstänker att du vill ha ett jobb som relaterar till din utbildning?! grattis till den förresten :)

    SvaraRadera