torsdag 23 september 2010

konstiga natten, trötta morgonen

men så trist det är att man inte kan planera. trist och stressigt när man som jag har livsviktig omtenta att plugga till. det är ingen som sover när jag vill sova. waira vill helst sova middag sent och sen vara uppe hela natten. igår somnade hon vid sjutiden, för natten trodde jag men icke. vaknade vid nio och höll igång till 12. så vaknade hon av någon outgrundlig anledning halv sex. skulle se laban sa hon. det fick hon för jag ville sova. men det funkar inte så, hon hade flera behov som skulle tillfredsställas. det slutade med att hon fick äta knäckebröd med massor av smör i sängen. inte kunde jag sova för det. eller jag somnade till men väcktes hastigt av att waira applicerade en bit avslickad uppblött knäcke på mitt ansikte. fränt!
jag har tre superviktiga saker att göra idag. inget går att ta bort:

  • träffa specialläkare som ska berätta om min utredning
  • lämna in mina kängor från 2007 för lagning (har inga varma skor och därför brådskar det)
  • plugga effektivt till tentan
men jag är ju trött. vill sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar