måndag 5 juli 2010

gittans café

min dagmamma heter birgitta. eller jag har ju ingen nu men den jag hade som liten menar jag såklart. jag gick på lekis och sen till dagmamma. inget dagis eller fritids här inte. jag trivdes mycket bra hos birgitta. hon hade en hallonhäck och man fick alltid riktigt potatismos.
hon har efter sin tid som dagmamma drivit en leksaksaffär med maskeraddräkt-uthyrning. nu sen några år tillbaka har hon gittans café på ängby torg. vi var där igår och kollade in läget. superkoncept. billigt och mysigt med leksaker för barnen så att mamman kan dricka kaffe. världens bästa café och vi ska dit snart igen. hoppas att gittan jobbar idag.

2 kommentarer:

  1. vad trevligt ni verkar ha det! hälsa att hon gärna får öppna en filial-cafe i uppsala :)
    hur länge blir ni i ängby?

    SvaraRadera
  2. gittans café är bäst :) vi åker hem imorgon desvärre. är ni hemma i uppis? ska vi ses till helgen för nyckel och jack - byte?!

    SvaraRadera