söndag 4 juli 2010

en tråkig mamma

amaya sa på tåget till sthlm att när hon blir stor ska hon också bli tråkig mamma. jag blev lite ledsen och undrade om hon tyckte att jag var tråkig. då skylde hon allt på ameli. det var ameli som ville bli tråkig mamma. visst visst.
vi är alltså i södra ängby nu. att ha tomt är verkligen en hit. trista saker är dels att många av mina vänner inte är i stan. bra att maria är kvar iaf. henne ska vi träffa i veckan. en annan trist sak är att jag inte vet hur mkt peng jag har på mitt kort. men det är inte mkt. roligare att semestra med fickan full.
barnen sover nu troligtvis pga att dom somnade lite över ett igår. helt sjukt.
dagens program: leta sandleksaker, leta mataffär, leka i park, hänga på stranden, leka mer i park.

barnen drack fanta på riviäran igår. en sekund efter att bilden tagits hällde waira ungefär hela glaset över sig själv. kladdigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar