söndag 18 juli 2010

att svettas under skärpet

bara för att det inte längre är 40 grader utan bara 25 gjorde jag misstaget att tro att ett litet skärp var på sin plats för att piffa upp mammaoutfiten. dålig idé. gick väl bra tills båda barnen skulle sitta i vagnen + matkassar i uppförsbacke. det var då jag fick min nya upplevelse, underskärpetsvett. mycket obehagligt.
annars är allt som det ska. pannkaka med jordgubbssylt och lakan på soffan. amaya snackar tokigt. hon menar att jag inte har så mkt pengar för att affären har tagit dom och förvarar mina pengar i en jättestor polkagris (hon menar spargris). vidare skrävlar hon om att hon minsann ska ta ett jobb och för pengarna ska hon köpa vantar till mig och waira, så att vi kan plocka nässlor och göra soppa av. bra tänkt må jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar