onsdag 30 juni 2010

R.I.P hultsfredsfestivalen

nyheten har nått även mig. hyfsat väntat och alltså ingen överraskning. men ändå. inget jag kommer sakna men självklart lägger jag blommor vid graven. för jag är en liten del av hultsfredsfestivalen och den är en liten del av mig. inte en särskilt bra festival och bandbokningarna suger allt som oftast. klientelet är landsortsbor med jeansshorts, KORN tisha och hembränt. det finns våldtäkt i skogen och klamydia i bäcken. alltid kiss och kräks på marken.
men jag trivdes fint där. 99 kom jag och mitt gäng med 5 liter hembränt och glatt humör. sen dess har jag återkommit alla år tills jag fick barn. förutom 03 då det var bottenrekord i trist bandbokningar. 04 var bandbokarna bakom fina umeå open inblandade och de årets lineup blev också häpnadsväckande. hör här: tänkte skriva ner men insåg snart att eftersom alla band är bra utom tre så orkar jag inte. men ni fattar.
hoppas att nån av alla de andra små och stora festivalerna kan ta över facklan och göra något bra för alla ungdomar med tält, hembränt och pesto på tub. jag tackar för 6 fina år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar