söndag 27 juni 2010

midsommarhelgen

själva midsommarafton (dagen) tillbringade jag på ett tåg. jag åker mkt tåg nuförtiden och har börjat gilla det lite. älskar att resa och att åka tåg är lite som att resa. man får köpa kaffe och kanske ibland en bulle. läsa i en bok. helgens bok var våldtäkt och romantik. antar att jag recenserar den i ett helt annat inlägg eftersom jag inte riktigt är klar.
har inte varit i min bästa form den senaste tiden. ingen bra form alls faktiskt. dålig form skulle man om kunna säga. säkert beror det på sommaren. i vilket fall så tvekade och velade jag in i det sista om huruvida jag borde åka till göteborg eller inte. jag bestämde mig för att fara och det gjorde jag rätt i. det blev en fin och lugn helg. mycket välbehövligt. jag fotade dåligt som vanligt men om jag hade varit flink i fotofingret hade jag valt att dokumentera balkongen med sol och blåst i lagom doser. det givande samtalet om språk och identitet. det snurriga samtalet om maskulinitet, gängrelaterat våld riktat mot kvinnor, normativ femininitet och vapen. jag hade även fotat en klassisk jordgubbstårta och en känsla av kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar