onsdag 6 oktober 2010

spindelmannen

"mamma, jag trodde du var spindelmannen" var det första amaya sa imorse när hon vaknade. förvisso har jag ganska rund kropp i förhållande till mina smala extremiteter så jag kan köpa att jag skulle likna en spindel. fast spindelmannen är ju inte lik en spindel. det visade sig att amaya drömt en kuslig dröm där spindelmannen varit med. skönt att ha det utrett.
annars är väl dom stora snackisarna att hösten är här, att jag är fattig och stressad. inget nytt alltså. amaya skriver bokstäver och ord som om det inte fanns nån morgondag. waira blir allt bättre på att prata och är redan fullärd i raseriutbrottens ädla konst. jag är strängt upptagen med att försöka försörja mig, förvalta ett förhållande, vara mamma och "ta hand om" min kropp. det sista innebär att jag tar mig till friskis minst två gånger i veckan, går långt och snabbt, fräter bort huden i ansiktet samt gör seriösa ansträngningar för att behålla det lilla hår jag har kvar på huvudet. helgen var trevlig på alla sett. vi besökte bla stadsbiblioteket för sagostund och så fick barnen pröva att måla med kol och vattenfärg. se här:
amaya började smått
sen tog hon ut rörelserna när vattenfärgen kom fram
vi gick på bio och såg VEM? man fick tablettask och klubba.

ja det var väl dom viktigaste händelserna i mitt tycke.
angående dagens händelser så är jag i valet och kvalet angående om jag bör träna eller plugga eller städa eller göra något av kalvfärs som jag köpte på realisation. det bästa är väl om jag gör alla dessa saker. viktigast är att plugga men det är också bra för hjärnan att träna. återkommer med spännande info om hur dagen blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar